MULTIMEDIA

 
Alte articole din Administratia centrala Data publicarii: Joi, 05 Decembrie 2013

Victor Ponta: "Strategia Guvernului privind construcţia de autostrăzi este realistă, nu bazată pe poveşti nemuritoare"

ponta_poze_santier.jpgStrategia Guvernului USL privind construcţia de autostrăzi este realistă şi este bazată pe fondurile aflate la dispoziţie, fiind astfel diferită faţă de restul strategiilor în domeniu de până acum, a declarat miercuri premierul Victor Ponta.
"Mulţumesc celor care m-au sprijinit pentru a prezenta ieri strategia privind autostrăzile, doamna ministru Mănescu, domnul ministru Şova şi ceilalţi miniştri, în special la Finanţe, pentru că era vorba de finanţare. Sigur, nu toată lumea e fericită că trece autostrada peste tot. Cei care ne critică cel mai tare sunt cei care în patru ani de zile au făcut 40 de kilometri, nouă kilometri de autostradă pe an, dar această strategie are o uriaşă diferenţă faţă de restul strategiilor. Este realistă şi este bazată pe banii pe care-i avem şi pe lucruri pe care le putem face, nu pe poveşti nemuritoare. Repet, în special de la cei care au făcut nouă kilometri pe an şi acum ne spun nouă cum ar trebui să facem mai bine", a afirmat Ponta.

Premierul şi-a exprimat încrederea că din fondurile provenite din "finanţările europene, concesiuni" şi restul surselor de finanţare menţionate în strategie "în 2018 România va avea, în sfârşit, toate provinciile istorice unite printr-o reţea de autostrăzi". "Acesta este unul din lucrurile bune pe care actualul guvern le va lăsa pentru viitor", a subliniat Victor Ponta.

România are la dispoziţie patru surse de finanţare pentru construcţia de autostrăzi, fondurile de coeziune, fondurile de dezvoltare regională, finanţarea din parteneriate de tip public-privat şi bugetul de stat, la acest ultim capitol din taxa de şapte eurocenţi urmând să fie adunate între 750 de milioane de euro şi un miliard de euro, a declarat premierul marţi la Parlament.

"Există doar patru surse de finanţare. Din fondurile de coeziune avem voie să finanţăm acele şosele şi autostrăzi aflate în reţeaua TEN -T Core. Vreau să ştiţi cu toţii că avem trei miliarde de euro mari şi laţi. Cu totul, pentru infrastructură mare sunt şase miliarde, dar trei miliarde de euro merg la infrastructura feroviară şi trei miliarde de euro pot fi folosiţi pentru construcţie de autostrăzi, numai şi numai pe culoarele stabilite de UE ca făcând parte din TEN - T Core. Există o hartă lărgită numită TEN - Comprehensive care poate fi finanţată din FEDR, fondurile de dezvoltare regională. Avem, de asemenea, posibilitatea şi suntem foarte avansaţi cu proiectele în concesiune sau în parteneriat public-privat. În măsura în care fondurile de la buget nu depăşesc 49%, acestea nu sunt incluse în deficitul bugetar. Dacă depăşesc 49% ne intră pe deficit. Şi avem fondurile din bugetul de stat. Vom avea între 750 de milioane de euro şi un miliard de euro anual din acciza la combustibil (taxa de şapte eurocenţi - n.r.) pentru construcţia de autostrăzi", a declarat Victor Ponta la prezentarea parlamentarilor USL a strategiei privind autostrăzile.

Ponta: "Studiul iniţial pentru autostrada Piteşti - Sibiu nu era fezabil din cauza costurilor exagerate"

Studiul de fezabilitate întocmit iniţial pentru tronsonul Piteşti-Sibiul al autostrăzii A1 nu era realizabi, din cauza costurilor foarte mari preconizate, a afirmat premierul Victor Ponta miercuri seară, cu ocazia unei vizite în oraşul Mioveni din judeţul Argeş. Ponta a explicat că acesta este motivul pentru care s-a decis, deocamdată, doar construirea unei porţiuni de autostradă care să lege Piteştiul de Râmnicu Vâlcea.

"Anul viitor începem Piteşti - Râmnicu Vâlcea şi tot anul viitor reevaluăm studiul pentru Râmnicu Vâlcea - Sibiu, pentru că studiul iniţial presupunea o sumă mai mare decât toţi banii pe care îi are România în următorii şapte ani. Deci nu era fezabil, din păcate, şi nu putea fi susţinut. (...) Chiar dacă alocam toţi banii, toţi cei trei miliarde (de euro - n.r.), nu făceam nici autostrada şi nici nu mai făceam nimic în restul ţării", a declarat prim-ministrul.

În opinia sa, faptul că zona economică Piteşti-Mioveni, una dintre cele mai importante din ţară, va fi legată peste trei ani prin autostrăzi de Bucureşti şi Constanţa, de Râmnicu Vâlcea şi de Craiova reprezintă un progres semnificativ faţă de perioada anterioară. Întrebat cum comentează intenţia sindicaliştilor de la Dacia de a protesta faţă de amânarea realizării tronsonului de autostradă Piteşti-Sibiu, premierul a spus că situaţia se datorează faptului că fondurile europene disponibile sunt insuficiente. "Dacă merg şi sindicatele cu noi la Bruxelles, ca să ne dea mai mulţi bani pe coeziune, protestez şi eu cu ei, împreună. Din păcate, mi-e teamă că nu avem mari şanse", a mai spus Ponta. AGERPRES



Alte articole din Administratia centrala
Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !


Brikston


 

Editorial
isar_lucian.jpg
Determinanți ai bulei imobiliare din România
Un editorial de Lucian Isar, publicat pe adevarulfinanciar.ro » Citeste


Analiza
Tiganas_Serban.jpg
Ce să așteptăm de la urbanismul din România?
O analiză realizată de către Șerban Țigănaș, Președintele Ordinului Arhitecților din România, cu ocazia Conferinței Naționale Urban Concept 2016, de la Predeal

Dezvoltarea localităților și a teritoriului poate fi văzută ca având etape sau cicluri care corespund unor pusee economice și de guvernare și unor contexte geopolitice mai ample. E important să evaluăm la fiecare moment oportun starea și direcția pe care o are dezvoltarea, practicile și tendințele. Am convingerea că toți cei implicați în gestiunea urbană, de la autoritățile de reglementare, practicienii din zona planificării strategice, cei din administrațiile locale și cei care realizează proiecte știu că dezvoltarea urbană poate fi calificată în România mai degrabă ca în general eșuată și nesatisfăcătoare decât reușită. » Citeste
reabilitare

Compania Saptamanii
mangalagiu_iulian.jpg
Iulian Mangalagiu, BRIKSTON: "Vrem ca şi în 2016 să păstrăm ritmul anilor precedenţi, în care am lansat în medie cinci produse noi pe piaţă”
2016 se anunţă un an foarte important pentru compania Brikston din punct de vedere al extinderii gamei de produse, atât prin completarea paletelor de nuanțe și texturi, dar și prin realizarea unor produse noi, care să ofere calitate superioară la prețuri extrem de competitive. "Ceea ce ne interesează pe noi, la BRIKSTON, în primul rând este calitatea crescută. Investim permanent în tehnologie și punem accent crescut pe inovație. Întotdeauna încercăm să fim în poziția consumatorului atunci când acesta își propune să facă o achiziție de materiale de construcții. Este o alegere pe care nu poți să nu o respecți și să o onorezi”, afirmă Iulian Mangalagiu, directorul general al BRIKSTON SA. » Citeste


Interviu
sova_dan1.jpg
Dan Şova: "Trei mari constructori sunt interesaţi de Autostrada Transilvania"
Compania care va concesiona Autostrada Comarnic - Braşov va fi selectată în luna septembrie, iar lucrările ar trebui să demareze în luna octombrie a acestui an, a declarat Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, într-un interviu acordat Agerpres. » Citeste

Eveniment
urbanconcept_2016_1.JPG
Conferinţa Naţională Urban Concept a reunit la Predeal peste o sută de arhitecți și specialiști din domeniu
Oameni şi Companii, editorul portalulului EuroUrbanism.ro, a organizat în perioada 17-19 martie, la Predeal, cea de-a XVI-a ediţie a Conferinţei Naţionale Urban Concept- dezvoltare urbană modernă în România. » Citeste
agerpres.ro

Vizitatori
counter